maandag 2 juli 2012

Lesje geleerd...

De markerlap is gestrand... snif... Vorige week kwamen de nieuwe strengen binnen en er is een giga groot kleurverschil. Blijkbaar had ik nog borduurgaren met het oude label. Prachtig donker antraciet. De nieuwe DMC 3799 is veel lichter van kleur.


Nu ben ik dus aan het broeden...hoe verder? Gelukkig kan ik kiezen uit een paar mogelijkheden.

Het geborduurde tussen de spaanse oogjes uithalen en alles met de nieuwe kleur borduren. Of ik ga tussen de spaanse oogjes verder met DMC 310, dus echt zwart, zoals het officieel hoort.


Waar ik ook steeds enthousiaster over wordt is gewoon de hele laatste rand uithalen en beginnen met het wit- en sneewerk.


En natuurlijk is er ook de mogelijkheid om na het uithalen de lap gewoon wat kleiner te maken. Dus een stukje extra afknippen en de onderkant opnieuw met een open zoompje afwerken...


Kijk, zo ziet zo'n zoompje er van dichtbij uit. Maar voorlopig ben ik er nog niet helemaal uit...

Heb ik van dit alles ook nog wat geleerd? En of! Een groot project altijd met voldoende garen van hetzelfde kleurbad beginnen.

Gek... met breien en haken let ik daar altijd zo goed op. Nu voortaan dus ook met borduurgaren... Ik heb mijn lesje geleerd!!!

31 opmerkingen:

Annelies zei

Waarom vraag je niet of er nog mensen zijn met resjes van die kleur. Je weet het maar nooit.

Made by Meet zei

Ik ben gelijk in mijn DMC box gaan kijken of ik je misschien kan helpen maar helaas zit 3799 er niet bij. Jammer anders had je het zó van me kunnen krijgen!
Misschien iemand anders???
groetjes Meta

Jeanny zei

Zonde hè, het Kleiner maken van de lap is misschien wel de beste optie!
Lieve groet

marcella zei

voor ik de reacties las zat ik ook al in mijn voorraad te zoeken voor je. Ik heb de kleur wel, maar dan van Venus, ook daar zul je dus een gering kleurverschil zien. Ik hoop dat er nog iemand een restje voor je heeft, al was het maar om dat ene randje af te maken. Een volgend randje mag best iets afsteken qua kleur.

Wilma Kuin zei

Misschien op een prikbord vragen of iemand deze kleur nog heeft van een vorige partij...

Het is zo'n plaatje!!

Ageeth Dorsman zei

Ik heb ook even voor je gekeken in mijn DMC-tjes-voorraad, maar helaas
zit dit nummer er niet bij. Misschien
een idee om even op het quilt-prikbord
een oproepje te plaatsen? Succes!
Groetjes van Ageeth

Anoniem zei

Dag Annelein,

Wat maak je geweldig mooie dingen.
Kun je mij ook vertellen hoe ik aan het patroon kan komen van The romantique Sampler?
Die heb je zo mooi gemaakt.
Groetjes Lijda

Anoniem zei

Sorry, mijn e-mailadres is:
a.jongkind@planet.nl
Lijda Jongkind

Lida zei

Helaas in mijn voorraad zit hij ook niet, wil wel voor je kijken bij de handwerkwinkel, maar ben bang dat je dan hetzelfde probleem hebt en een te zwart verfbad. Hoop dat iemand wel jouw juiste kleur heeft want het wordt juist zo'n mooie lap!
Groetjes
Lida

Rennie zei

Waarom plaats je geen oproep?

Ineke zei

Wat jammer!
Groeten, Ineke

Tania zei

Daar heb ik ook nog nooit bij stil gestaan, dat de kleur kan verschillen bij borduurgaren. Ga er nu ook zeker op letten.

Guusje, zei

Ach wat jammer en sneu. Helaas heb ik deze kleur niet voor je ik hoop dat er iemand je blij kan maken en je hem in ieder geval af kunt maken.

liefdevoortextiel zei

Probeer bij f.wallen6@upcmail.nl deze verkoopt dmc met oude labels voor 0.38 cent. Voor dit geld kan je het probere. Succes!!!!

Marijke zei

O wat erg dat je door het DMC garen strand.... en het is zo'n mooie lap!
groetjes Marijke

Noor zei

Ik heb 'm helaas ook niet voor je. Ben benieuwd waar je voor kiest!
warme groet, Noor

Annelein zei

Door al jullie berichtjes, tips, meedenken en zoeken, krijg ik toch hoop dat het allemaal nog goed gaat komen.

Morgen plaats ik hier nog een oproepje.

Vandaag op marktplaats hier en daar wat gevonden wat mogelijk wat kan gaan opleveren...

Het mailadres dat Jessie op gaf ook net geprobeerd.

Op het prikbord zal ik ook nog wat plaatsen...

Ik wordt er helemaal blij van...

Marguerite zei

Oh wat zal jij balen zeg!! Het ziet er juist zo mooi. Zal zo ook even bij mijn voorraad kijken. Je weet maar nooit.
We hadden het laatst ook met wol voor een vest. Bollen tekort bollen bij besteld en giga kleurverschil, had een ander bad.
Maar daar geld gewoon als je hard loop zie je het niet, dat geld niet voor jou lap.
Groetjes Marguerite

Marjan zei

Wat vreselijk naar voor je! Maar gelukkig hebben de dames hier boven al een aantal mogelijke oplossingen geopperd. Ik hoop dat er iemand is die je kan helpen zodat je verder kunt met dit prachtige borduurwerk!

(op de foto's zie ik niet echt een verschil, maar dat zal in het echt wel beter te zien zijn)

Succes met het maken van een keuze!

groetjes marjan

Anoniem zei

Misschien kan ik je verder helpen.Ik heb een aantal restjes van verschillende strengetjes DMC 3799. Weet natuurlijk niet of voor jou de juiste kleur er bij is.
Ik zou het op kunnen sturen.
Geniet altijd ontzettend van je blog.
Met vriendelijke groet, Saakje

Annelein zei

Saakje wat lief. Weet je misschien ook of het van het oude zwarte label is? De cijfercode staat bij het oude label met zwart in een donker goudkleurig rechthoekje...

Anoniem zei

Ik heb er geen labeltjes meer van. Het ene is jaren oud. Ik heb ooit alle DMC-kleuren opgeborgen in mappen op nummer. Het andere is van een project van een paar jaar geleden,toen heb ik een aantal keren DMC-garen via internet besteld.
Saakje

Annelein zei

@ Saakje

Dat zit vast wel goed. Ik mail je even...

Annelein zei

Dat gaat dus niet *Ü*....

Misschien wil je mij mailen?

Mijn mailadres is mcking at hotmail dot com.

Willy zei

Vervelend Willeke. Het is mij één keer overkomen en dacht daar van geleerd te hebben, maar met de Vierlande was het toch ook bijna weer verkeerd gegaan. Het borduurwerk is prachtig!
Ik hoop dat Saakje je kan helpen.
Groetjes,

Rosanne zei

Oh wat een balen! Ik hoop dat je er nog wat van bij kunt krijgen! Heel veel succes!
Je borduurtje is prachtig!!
Groetjes Rosanne

sylvia zei

Getsie, balen is dat!!!
En de DMC is sowieso al niet meer wat het vroeger was........:(
Ik heb helaas de kleur ook niet meer voor je, erg jammer.
groetjes, Sylvia

Anoniem zei

Ik heb hier 2 strengetjes DMC 3799 voor mij liggen enkele jaren in mijn bezit met een zwart bovenlabel waar een goud lipje door de lus is getrokken makkelijk met opwinden de barcodes zijn
0 7754027237 2. Als je er wat aan hebt mail mij dan dan stuur ik het op gerdacorsten@hotmail.com
groetjes Gerda

Anoniem zei

Probeer je te mailen maar het mailtje komt terug.
Het moet toch allemaal achterelkaar met alleen een punt na hotmail?
Saakje

Annelein zei

O wat erg. 'k Heb een fout gemaakt. Mijn mailadres is mcking at live dot com.

Dus inderdaad een punt maar dan na live en alles aan elkaar.

Unknown zei

Helaas ben ik ook ooit eens achter gekomen dat er zulke kleurverschillen zijn... Hopelijk vind je een mooie oplossing.